niedziela, 22 września 2013

Hello Autumn!


Co prawda pierwszy dzień jesieni przypada na dzień jutrzejszy, ale dla mnie jesień zaczęła się już dziś. Wybrałam się w góry z ukochanym, oczywiście jak zwykle-spontanicznie. I w ten właśnie sposób pożegnałam lato, na rzecz jesieni, pory roku, którą zresztą bardzo lubię.
Niestety plany wypadu w Tatry póki co nie wypaliły, ale jeszcze liczę na to, że tak prędko zima nie nadejdzie i uda się zaliczyć również Rysy o czym marzę już od kilku lat. Za rok mam już w planie piękne Bieszczady, zresztą mój chłopak oznajmił mi dziś, że będziemy razem zdobywać górskie szczyty. Dziś dotarliśmy na Baranią Górę, najwyższy szczyt Wisły, na wysokości 1220 m n.p.m, natomiast drugi co do wysokości szczyt Beskidu Śląskiego- jakim jest Skrzyczne- 1257 m n.p.m.

powyższe zdjęcia zapożyczone z grafiki google, nie są mojego autorstwa.

W tym roku udało mi się zaliczyć jeszcze Pilsko i Babią Górę i jakieś mniejsze góreczki w mojej okolicy.
Jeśli będziemy mieli piękną jesień, to z pewnością wybiorę się gdzieś jeszcze.
Nie byłam na dłuższych wakacjach w tym roku, tylko kilka dni nad polskim morzem. Niestety nie wyszło nic z planów, gdyż dostałam się na staż, który trwa do stycznia. Dlatego też w przyszłym roku sobie odbije i może uda mi się wybrać na jakąś fajną wycieczkę objazdową?:)
Marzy mi się Czarnogóra, ponieważ tam wyjątkowo pięknie wygląda połączenie gór i morza. Chciałabym zwiedzić Kotor z przepięknym starym miastem, wpisany na listę UNESCO oraz urokliwą Zatokę Kotorską.

Zatoka Kotorska

Czarnogóra jest bardzo młodym państwem, powstałym w 2006 roku, po odłączeniu się od Serbii. Jest bardzo atrakcyjnym rejonem, gdzie tak naprawdę turystyka nie rozwinęła się jeszcze w pełni, co jak najbardziej sprzyja podróżowaniu i odkrywaniu tego terenu. Sama długo nie dowierzałam, dopóki nie zaczęłam czytać o tym państwie, oglądać zdjęcia. Ogarnęła mnie fascynacja Czarnogórą, to miejsce stało się jednym z moich wymarzonych na liście do zobaczenia.
Teraz bardzo dużo czytam na temat różnych wycieczek, ze względu na mój staż. Wcześniej tak bardzo nie interesowałam się geografią i teraz żałuję, bo zauważyłam jak mało wiem o świecie. Czytam o różnych państwach, o ich kulturze, religii i zwyczajach. Chciałabym w przyszłości zwiedzić przynajmniej część z nich.
I tak naprawdę to nie trzeba wcale jechać daleko. Możemy zacząć od naszej pięknej Polski, a następnie wybrać się na wschód. Czy nie myśleliście kiedyś o wycieczce do Rosji? Bo ja nie myślałam, dopóki nie zaintrygował mnie Sankt Petersburg. Według rankingu UNESCO Petersburg to ósme pod względem turystycznej atrakcyjności miasto świata.


Mój wpis miał być na inny temat, jednak wyszło inaczej. Mam nadzieję, że nie było zbyt nudno. Postaram się co jakiś czas umieszczać wpisy na temat miejsc gdzie warto pojechać i dlaczego, na podstawie moich obserwacji i opinii ludzi, którzy z chęcią podzielą się swoimi relacjami z podróży.

:)

Pozdrawiam
Monia









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz