niedziela, 1 grudnia 2013

10 sposobów na to by czuć się dobrze z samym sobą.

Witajcie!
Każdego dnia mam mnóstwo pomysłów na swoje posty. Niestety jak już siadam przed laptopem to w końcu z myślenia nie wychodzi nic. Nie przelewam swoich myśli na bloga, gdyż widocznie jest ich za dużo. Kiedy długo jadę autobusem mam czas na rozmyślanie nad swoim życiem, nad tym czy to co robię, jak postępuję, jest dobre. Z pewnością nie tylko ja tak mam.
"Naprawdę żyje tylko ten, kto nieustannie cieszy się z życia!". Taki tekst wczoraj znalazłam gdzieś w necie. Oprawiłam w ramkę. Bo czuję, że to mnie dotyczy. Cieszę się z życia i z tego co mam. Cieszę się każdym dniem. Trzeba doceniać to co nas spotyka, a jeżeli nam coś nie wychodzi to starać się odnaleźć w tym dobre strony i spróbować zrobić to jeszcze raz. Nikt nie powiedział, że będzie łatwo, wiara w siebie czyni cuda a cierpliwość daje efekty o jakich nawet nie myśleliśmy wcześniej.
Lubię zapisywać myśli ludzi, którzy są dla mnie ważni, których doceniam za całokształt. Dzięki temu motywuję się do działania. Wczoraj obejrzałam bardzo pozytywny filmik:)

 
Niesamowity człowiek o wielkim poczuciu humoru! Czytałam fragmenty jego książki i na prawdę się uśmiałam. Jest na mojej liście książek do przeczytania.

Ostatnio również zainwestowałam w kalendarz na 2014 rok:




Każdy dzień na osobnej kartce, mnóstwo dobrych myśli. Właśnie takiego kalendarza szukałam!:)
Ale wracając do tytułu posta. Moje 10 sposobów na to, by czuć się dobrze:

1. Uśmiechać się! To bardzo ważne, kiedy się uśmiechamy czujemy się dobrze i ludzie wokół nas również. Nawet gdy mam zły humor ( choć zdarza mi się to rzadko) również się uśmiecham i za nim w świecie i dam odczuć tego osobom w moim otoczeniu. Nie ma nic gorszego niż zły stosunek do ludzi tylko przez to, że jest się w nie najlepszym humorze. Pracując z ludźmi nie można sobie na akie coś pozwolić!'

2. Zrobić sobie dzień tylko dla siebie. Kiedy mamy wolny dzień przeważnie spotykamy się ze znajomymi, spędzamy czas na zakupach. Często jednak zapominamy o sobie. Lubię czasem "odpocząć" od otoczenia. Dlatego w takim dniu dłużej śpię, robię sobie długą kąpiel, idę na spacer, biegam. Idę też do kina. Tak, sama.:)

3. Odżywiam się zdrowo, dlatego nie jadam na mieście. Do pracy zabieram z domu drugie śniadanie. A kiedy jestem głodna to po prostu jem w domu, przynajmniej wiem, co jem. Po każdym posiłku wypijam filiżankę czerwonej herbaty, oczywiście bez cukru. I piję wodę, niegazowaną, zamiast słodzonych sztucznie napojów. Jeżeli chodzi o słodycze, to trudny temat:) To jest rzecz, której nie potrafię sobie odmówić, ponieważ uwielbiam czekoladę.

4. Ćwiczę codziennie. To niesamowite, jak dobrze się człowiek czuje gdy trochę się rano porozciąga. Oprócz tego chodzę na zajęcia grupowe, zajęcia w większym gronie ogromnie motywują. I przede wszystkim nie traktuje ćwiczeń jak obowiązku, ale jak przyjemność i nieodzowny element każdego dnia!

5. Zaprzyjaźniłam się z kosmetyczką. Może nie co tydzień, ale 2 razy w miesiącu chodzę do kosmetyczki. Zawsze po takiej wizycie bardzo dobrze się czuję.

6. Czytam dużo książek. Wszyscy znają to zdanie, że czytanie pobudza wyobraźnie. Mi czytanie pomaga w zasypianiu, kiedy czytam przed snem, to nie mam z tym problemu. Same oczy mi się zamykają. Również czytając dużo pracuje nasz mózg i dzięki temu jest to przydatne w późniejszej nauce.

7. Śpię od 7-8 godzin. To dla mnie odpowiedni czas, aby się wyspać. Człowiek nie wyspany, to człowiek mniej wydajnie pracujący. Więc aby w pracy czuć się dobrze, po prostu trzeba się porządnie wyspać.:)

8. Dbam o moich przyjaciół. Każde spotkanie z przyjaciółką, przyjacielem bardzo dużo mi daje. Kiedy mogę wyskoczyć na kawę, porozmawiać, czuję taki wewnętrzny spokój. Pielęgnuje takie znajomości na całe życie, dlatego też nie zapominam o bliskich mi osobach i często do nich dzwonie.

9.  Nie pije alkoholu. Nie należę do osób, które nie mogą przeżyć bez sobotniej imprezy. Lubię czasem gdzieś wyjść, ale nie wiąże się to z tym, że będę pić. Sama myśl o tym jak źle będę czuła się dnia następnego, o tym, że kolejny dzień będzie zmarnowany, gdyż albo przeleżę go w łóżku albo będe umierać.

10. Śpiewam, tańczę. Kiedy tylko mam na to ochotę, nastawiam moją ulubiona muzykę i po prostu się zapominam:)


życzę Wam udanej niedzieli i koniecznie zróbcie dziś coś dobrego dla siebie! Ja zaraz wychodzę pobiegać, póki jeszcze nie ma śniegu.
Pozdrawiam!

Monia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz