poniedziałek, 15 października 2012

Jeszcze ten jeden raz


"Jeszcze ten jeden raz
Czy ostatni - kto wie?
Niech mnie porwie prąd i w nieznanie niech niesie(...)"

 

 Zasłuchałam się w piosenkach Ani Dąbrowskiej i właśnie powyższy fragment jest z piosenki, którą zatytułowałam posta. Dokładnie trafia w mój gust muzyczny. Dla mnie piosenka powinna być prosta i zapadać w pamięć.  


 


I tak po przesłuchaniu nowej płytki, która ukaże się już niebawem, ta jedna piosenka najbardziej zapadła mi do głowy. Po wysłuchaniu "Sublokatorki", "Jej zapachu" czy "Przy sąsiednim stoliku" to uważam, że 
" Jeszcze ten jeden raz" to piosenka o mnie.
Tak na prawdę dziś będzie kilka moich przemyśleń. Czy też tak macie, że w pewnym momencie słyszycie jakąś melodię czy tekst i czujecie, że skierowany jest właśnie do was? Ta piosenka napisana jest dla mnie.:)
  

"Nie rosnąć i nie chodzić spać
Przyzwoitości w twarz się śmiać
Przyjaciół nigdy nie bać się
I z romansów tylko miłość znać"

Myślę, że w życiu każdego człowieka przychodzi taki moment, że zaczyna patrzeć wstecz i myśleć co 
w życiu zrobił dobrze, a co źle? I czy tak miał postąpić czy inaczej? Mam tak od jakiegoś czasu, ktoś niedawno mi powiedział, że zmieniłam się, a wiem dobrze, ze może trochę tak jest. Jednak to nie jest zmiana jako osoby, nie można być bowiem kimś innym, kiedy zawsze starałam się , powtarzam starałam się być sobą ( myślę że czasem jest to ciężkie). Zmiana ta zachodzi w moim spojrzeniu na życie. Może trochę dorośleję, może inaczej patrzę na świat. Na ludzi. Na miłość. Na przyszłość?

"Wierzyć, że można zmienić świat
Nie czuć jak szybko mija czas
Żyć nie umierać, słów poznać sens
Nim na opak całkiem zmienią się"


Jestem indywidualistką. Tak, myślę, że jestem. Jestem sama i  w sumie, mimo iż wmawiam sobie, że jest mi z tym bardzo źle to wcale tak nie jest. Bo jest dobrze, kiedy mogę zamknąć się w swoim małym świecie i nikogo do niego nie wpuszczać. Bo dobrze mi jak nie muszę słuchać, jak ktoś do mnie mówi. I lubię robić wiele rzeczy sama. Ostatnio byłam sama w kinie. Wcześniej wydawałoby mi się to dziwne. Teraz? Nie. 

"Jeszcze ten jeden raz
Nie słuchać niczyich rad
Robić za błędem błąd"

Wiem, że błędy należy popełniać, bo na błędach można wiele się nauczyć. Ostatnio popełniłam ich wiele. 
Ale dobrze mi z tym. Mimo, że jestem młodą osobą, życie już trochę mnie nauczyło. 



I tak sobie myślę, że warto czasem zrobić coś głupiego, szalonego. I nigdy tego nie żałować! Nigdy:)
Do odważnych należy ten świat. I chociaż na swojej drodze nie zawsze spotykam ludzi, którzy mi sprzyjają, idę własna drogą i nie wmówię sobie, że mogę być lepsza. Nie będę. 

"Walczyć o byle co, byle co
Jeszcze ten jeden raz
Na wsi, gdzieś jabłka kraść
Przeżyć znów pierwszy dreszcz
Widząc, co dzisiaj wiem
Co dzisiaj wiem"

Tak podsumowując to wszystko, bo piosenka się już kończy, a którą można w każdej chwili przewinąć i przesłuchać jeszcze raz. Niektórych rzeczy w życiu nie da się cofnąć, przewinąć. I na tym polega właśnie sztuka cieszenia się z wszystkiego co nam się przydarza. Wszystko bowiem ma w sobie ukryty sens. I czy jesteśmy samotni czy ktoś jest przy nas, przeżyjemy życie na swój własny , jedyny sposób...




Pozdrawiam
Monia

   


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz