poniedziałek, 9 kwietnia 2012

Ulubione myśli, cytaty

Zawsze lubiłam czytać sentencje znanych osób. Wystarczyło kilka prostych słów tworzących jedną całość. Nie raz potrafiłam się ich uczyć na pamięć( niektóre tworzyły się w jeden wiersz:)). Potem zakładałam zeszyt z takimi myślami i kierowałam się nimi w życiu. Nie raz zdarzyło mi się otworzyć stronę i akurat trafić na fragment który nawiązywał do sytuacji, w której się znajdowałam. Myślę, że to ważne aby mieć kilka przewodnich haseł, które "prowadzą" nas w życiu. Pewnie najbardziej znane wszystkim : Carpe Diem czy Memento Mori. Krótki ale znaczące bardzo wiele. Jakiś czas temu natrafiłam na bardzo wartościową książeczkę jednego z moich ulubionych twórców : Szczęście na każdy dzień - Phil Bosmans.




365 dni-365 pięknych myśli. :) Sięgam po nią często, większość tekstów umieszczonych na blogu będzie pochodzić właśnie z niej. Przytoczę kilka moich ulubionych:


 1. "Kochaj ludzi takimi jacy są, 
           innych nie znajdziesz".

2. " Wciąż mnie zadziwia, że istnieją ptaki,
                       które są zamknięte w klatce,
                                   a mimo to śpiewają"

3. "Najgłębszy sens rzeczy pojmiesz
                                  tylko sercem" 

4. " Gdy praca, którą wykonujesz,
nie daje ci radości, a tylko pieniądze,
                to jesteś śmiertelnie ubogi"

5. "Prości ludzie są często wspaniali.
             Potrafią godzić się z życiem
                i czynią świat przyjaznym"

Bardzo często wiele pięknych cytatów można znaleźć w książkach. Pamiętam do dziś cytat z Ludzi Bezdomnych
"Człowiek stworzony jest do szczęścia! Cierpienie trzeba zwalczać i niszczyć jak tyfus i ospę."
Jedna z moich ulubionych książek tak jak Dżuma. Kiedy to było:) przed maturą.
Ponieważ jestem miłośniczką Janusza Leona Wiśniewskiego, a w szczególności jego mądrych i można powiedzieć, że na czasie wypowiedzi także często do nich sięgam.
Polecam w szczególności książkę Samotność w sieci. "Pochłonęłam" ją w dwa dni. Po jej przeczytaniu zdałam sobie sprawę tak patrząc na otaczający mnie świat jak wiele ludzi jest samotnych. Myślę że to jest najgorszy stan jaki może być...

"Samotnym jest się tylko wtedy, gdy ma się na to czas".

"Uwielbiam jej dłonie. Na serdecznym palcu lewej ręki ma maleńką bliznę, tuż nad obrączką.
Najpierw chciałbym poznać historię tej blizny. A potem ją pocałować."

"Zachowanie skromności jest miarą prawdziwej wielkości." 


A tu mały bonus:P heh
piosenka której ostatnio słucham dzień w dzień:) też tak macie?:)
Moim zdaniem genialne wykonanie! Zresztą taki głos jest jedyny. Tak jak Aguilera. 
Swoją drogą polecam film Burlesque!  Tylko polecam i polecam:) Ale lubię to.:)

pozdrowienia!:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz